Pokud je spotřebitel krácen na svých právech a nedokáže problém s podnikatelem vyřešit po vlastní ose, nemusí se hned obracet na soud, ale může využít některou z forem mimosoudního řešení sporů. Jednou z nich je bezplatná pomoc sítě Evropských spotřebitelských center (ESC), jejíž česká pobočka loni pomohla smírnou cestou vyřešit téměř dvě třetiny sporů spotřebitelů s podnikateli z jiných zemí Evropské unie, Norska a…
Vítané úpravy přinesla novela českého právního řádu dle aktualizace Směrnice EU o právech spotřebitelů. V lednovém vydání dTestu jsme se věnovali především nově definovaným právům spotřebitelů při nakupování zboží. Nyní se dotkneme výrobků s digitálními vlastnostmi v souvislosti s dosavadní prací sítě Evropských spotřebitelských center. Věcí s digitálními vlastnostmi se rozumí například chytré hodinky,…
Už jsou tady – nová práva spotřebitelů platí od ledna 2023! Pokud prodejce nedodá zboží do 30 dnů ani po výzvě, spotřebitel může odstoupit od smlouvy. Na druhé straně je spotřebitel povinen dodaný výrobek převzít. Tuto i další změny přicházejí díky novelizaci českého právního řádu dle aktualizace Směrnice EU o právech spotřebitelů. Při dodávání prodané věci je podnikatel nově povinen ji dodat nejpozději do 30…
Internetoví podvodníci sáhli po nové oblasti – nabízejí, ale nikdy nedodají dálniční známku do jiné země Evropské unie, kam se kupující chce vydat na krátkou cestu. Případně je známka i víc než dvojnásobně předražená. Jak podvodné nabídky poznat, uvádíme níže. Nicméně z EU přicházejí i dobré zprávy – od roku 2024 budou i jednodenní či jednotýdenní známky, které budou mít cenové stropy. Nejen na Evropské…