Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Změny v ochraně spotřebitele

Práva spotřebitelů se v Evropské unii průběžně aktualizují podle zkušeností s dosavadními platnými pravidly a rozvojem na jednotném trhu. Stále roste počet evropských spotřebitelů, kteří nakupují online (v roce 2020 to bylo 71 %),  tak  nejbližší změny, které se nyní v Česku na základě schválených evropských směrnic připravují, do budoucna pozitivně ovlivní komfort nakupování také na digitálním trhu. Po transpozici…

Nákup léčiv na vlastní pěst nese rizika

Otázku, jakou v poslední době řeší nejvyšší představitelé Česka a odborná veřejnost, tedy, zda začít využívat v Evropě dosud neprověřenou a neschválenou vakcínu či údajné léky proti nemoci Covid-19, musí řešit na denní bázi také běžní čeští spotřebitelé. Je vhodné mít se na pozoru a neuspěchat nákup údajně až „zázračných“ léčiv či zdravotnických pomůcek a roušek nebo respirátorů nabízených v pěkně vypadající reklamě…

Brexit: změny pro spotřebitele

Nakupování z britských e-shopů bylo v posledních letech pro některé české spotřebitele z mnoha důvodů atraktivní. Na otázku, jak se změnila jejich spotřebitelská práva po novoročním odchodu Velké Británie z EU, odpovídá tento článek Evropského spotřebitelského centra, které informuje o právech spotřebitelů na jednotném trhu a pomáhá řešit spory s podnikateli z jiných zemí EU, Norska, Islandu a minimálně v roce 2021…

15 let bezplatné pomoci spotřebitelům

Víc než milion spotřebitelů využilo služeb sítě Evropských spotřebitelských center za 15 let její existence. Její pobočky ve 30 zemích bezplatně pomáhají řešit spory s podnikateli z jiných zemí EU, Velké Británie, Norska a Islandu a podávají informace o právech spotřebitelů na jednotném trhu. Rekordních 90 000 lidí se na centra obrátilo v prvním pololetí 2020, v době tzv. koronavirové krize. Počet kontaktů se…