Práva spotřebitelů se v Evropské unii průběžně aktualizují podle zkušeností s dosavadními platnými pravidly a rozvojem na jednotném trhu. Stále roste počet evropských spotřebitelů, kteří nakupují online (v roce 2020 to bylo 71 %), tak nejbližší změny, které se nyní v Česku na základě schválených evropských směrnic připravují, do budoucna pozitivně ovlivní komfort nakupování také na digitálním trhu. Po transpozici…
Otázku, jakou v poslední době řeší nejvyšší představitelé Česka a odborná veřejnost, tedy, zda začít využívat v Evropě dosud neprověřenou a neschválenou vakcínu či údajné léky proti nemoci Covid-19, musí řešit na denní bázi také běžní čeští spotřebitelé. Je vhodné mít se na pozoru a neuspěchat nákup údajně až „zázračných“ léčiv či zdravotnických pomůcek a roušek nebo respirátorů nabízených v pěkně vypadající reklamě…
Nakupování z britských e-shopů bylo v posledních letech pro některé české spotřebitele z mnoha důvodů atraktivní. Na otázku, jak se změnila jejich spotřebitelská práva po novoročním odchodu Velké Británie z EU, odpovídá tento článek Evropského spotřebitelského centra, které informuje o právech spotřebitelů na jednotném trhu a pomáhá řešit spory s podnikateli z jiných zemí EU, Norska, Islandu a minimálně v roce 2021…
Víc než milion spotřebitelů využilo služeb sítě Evropských spotřebitelských center za 15 let její existence. Její pobočky ve 30 zemích bezplatně pomáhají řešit spory s podnikateli z jiných zemí EU, Velké Británie, Norska a Islandu a podávají informace o právech spotřebitelů na jednotném trhu. Rekordních 90 000 lidí se na centra obrátilo v prvním pololetí 2020, v době tzv. koronavirové krize. Počet kontaktů se…