Slibují výhodné ceny, rychlý nákup a snadné odbavení. Jenže realita může vypadat jinak, když letenku za pár stovek může snadno zdražit nečekaný příplatek. Stačí jedno kliknutí navíc, chybějící či nejasná informace, chyba systému online odbavení nebo komplikace s velikostí zavazadla. Spotřebitel, který si koupil dvě zpáteční letenky do Říma a zvolil variantu s příručním zavazadlem, si chtěl 31. prosince odbavit…
Polská společnost Stander Sp. z o.o. se v posledních letech dostala do hledáčku spotřebitelských organizací kvůli svým obchodním postupům, které mnohdy vedou k poškození zákazníků, především seniorů. Evropské spotřebitelské centrum (ESC) eviduje stovky případů zasílání nevyžádaných zásilek a požadavků na uhrazení stovek až tisíců korun či neochoty vrátit peníze za vrácené zboží. Mezi nejčastější problémy patří…
Online hry jsou velmi populární mezi dětmi i mezi dospělými. Mnohé nabízejí zábavu zdarma, ale zato obsahují skryté nástrahy manipulativních marketingových technik. Síť Evropských spotřebitelských center (ECC-Net) se proto zapojila do kampaně AdWiseOnline, která má za cíl upozornit na tyto taktiky a naučit spotřebitele, jak se jim bránit. Manipulativní praktiky mají přimět uživatele utratit víc peněz, než původně…
Evropská unie se dlouhodobě snaží, aby spotřebitelé měli při nákupu potravin jasné a spolehlivé informace. Přehledné etikety pomáhají lidem lépe se rozhodovat o tom, co si vkládají do košíku a následně na talíř. Přesto ale podle zprávy Evropského účetního dvora z roku 2024 označování potravin stále naráží na problémy, které mohou spotřebitelům komplikovat výběr. Jedním z častých nedostatků je označování původu…