Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Vánoce: sociální sítě a „mystery boxy“

Nákupy přes sociální sítě, jako je Facebook, Instagram či TikTok, se stávají čím dál populárnějšími. Stylová reklama, videa, atraktivní fotky produktů ale mohou kupující zmást, čehož zneužívají neféroví prodejci hlavně z mimoevropských zemí a podvodníci, kteří nemají v úmyslu jakékoli zboží poslat nebo zasílají výrobky zcela jiné kvality, než inzerují. Jak je poznat a nenechat se napálit? Pokud jste uvažovali o…

Jak na spory s autopůjčovnami

Půjčení auta může být způsobem, jak si při špatné dostupnosti udržitelnější veřejné dopravy usnadnit cestování. Někdy vyvstanou problémy, se kterými se na Evropské spotřebitelské centrum obracejí čeští spotřebitelé. Jak jim předcházet a jak je řešit? Po výběru autopůjčovny a konkrétního vozu si před podepsáním smlouvy se vždy seznamte s podmínky. Zjistěte si, jaké jsou podmínky pojištění, co je zahrnuto v ceně…

Připraveni na léto?

Při plánování letních dovolených v roce 2024 by spotřebitelé měli být obezřetní v několika klíčových oblastech cestovního ruchu. Na základě zkušeností spotřebitelů obracejících se se svými spory s podnikateli na Evropské spotřebitelské centrum Česko přinášíme tipy, na co pamatovat a jak se chránit před možnými problémy. Před rezervací hotelu či apartmánu si přečtěte recenze od předchozích hostů na různých…

Zpožděné zavazadlo? ESC radí, jaká máte práva

(Praha, 3. červenec 2024) Letiště VH Praha má v současnosti potíže v oblasti zavazadel, s veřejností komunikuje a snaží se problémy všemožně řešit. Pokud není cestujícímu dodáno přepravené zavazadlo včas a je zpožděno, cestující má právo na proplacení skutečně vynaložených nákladů až do výše ca 35 000 Kč na nákup věcí, které potřebuje pro účel své cesty. Evropské spotřebitelské centrum Česko ovšem varuje, že…