Tlak na pořadatele předváděcích akcí v České republice narůstá. Ti hledají nové způsoby, jak na prodeji předraženého zboží vydělat. Vozí proto své zákazníky do zahraničí. Spojení zahraničního poznávacího zájezdu s koupí kvalitního koberce či atraktivního zlatého šperku slibují někteří obchodníci.
(Praha, 15. března 2013) Evropské spotřebitelské centrum bude pomáhat řešit spory také s obchodníky z Chorvatska. Bezplatnou službu mohou Češi začít využívat od 1. července, kdy tato země vstoupí do EU. Při příležitosti dnešního Světového dne spotřebitelů o tom informuje česká pobočka sítě Evropských spotřebitelských center, zabývající se právy nakupujících na jednotném trhu. „To je jistě dobrá zpráva pro statisíce…
Pomoc při řešení problému s prodejcem z jiné země EU hledá stále více lidí. Unijní síť Evropských spotřebitelských center (ESC) loni zaznamenala přes 72 000 kontaktů se spotřebiteli. Samotná česká pobočka uvádí meziroční 10% nárůst počtu řešených případů. Komu nepřišlo zboží objednané z jiné země EU nebo komu zahraniční obchodník odmítá uznat reklamaci, může se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum a to mu může…
(Brno, 11. prosince 2013) O svých právech při zpoždění nebo zrušení letu se dnes dovídali cestující na brněnském letišti. Náhrada škody může být v takových případech 250 až 600 eur, v případě poškození či ztráty zavazadel pak až 33.000 Kč. Evropské spotřebitelské centrum informovalo také o tom, že bezplatně pomáhá řešit spory s leteckými dopravci z jiných zemí Evropské unie. Kromě pasažérů se i někteří obyvatelé…