Kolem 70 % nákupů přes internet v Evropské unii bylo loni zcela bez problémů. Každého desátého při objednávce potrápil nějaký technický problém, 9 % uživatelů obdrželo špatný nebo poškozený výrobek či službu a 4 % měla problém s reklamací. Méně lidí se setkalo s podvodem. Řadě potíží přitom šlo předejít, uvádí Evropské spotřebitelské centrum ČR na Den bezpečnějšího internetu, který letos připadá na 5. února. Při…
Pokud nebylo doručeno zboží zaplacené přes internet platební kartou, mohou spotřebitelé svoji banku požádat o provedení tzv. chargebacku. Díky tomuto nástroji lze stáhnout částku zpět od banky podnikatele, pokud ten neprokáže, že zboží dodal. Podle zkušeností Evropského spotřebitelského centra takto banky svým klientům pomáhají, ačkoli k tomu nejsou povinovány zákonem. Pro své zákazníky podobnou službu mají i…
Při rozjímání u svařeného vína a hořícího dřeva je dobré myslet na několik věcí, které mohou návštěvníky adventních trhů ušetřit nepříjemných zážitků. Na co dát pozor a jaké triky mohou zkusit prodejci či kapsáři ve Vídni, Drážďanech, Bratislavě a dalších místech v sousedních zemích, zjistilo Evropské spotřebitelské centrum ČR. Tisíce Čechů se o druhou adventní sobotu 8. 12. chystají například na nejstarší německý…
Zřejmě stovky českých spotřebitelů vyššího věku se dnes staly terčem klamavých SMS zpráv. V nich stojí, že během několika dnů bude příjemcům doručeno zboží v hodnotě stovek až tisíců korun. Ti si ale žádné zboží neobjednali. Evropské spotřebitelské centrum varuje: neobjednané zboží nepřebírejte a neplaťte. „V každé SMS je uvedeno jiné zboží za jinou cenu. Jednou jsou to prášky na hubnutí za 1 580 korun a podruhé…