Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Průzkum: Díky portálu ODR vyřešilo spor s online prodejci 40 % spotřebitelů

Víc než 24 000 spotřebitelů podalo stížnost prostřednictvím evropského portálu pro mimosoudní řešení online sporů ODR během prvního roku jeho fungování. To je v průměru přes 2000 měsíčně, a toto číslo dál roste. Úspěšnost vyřešení sporu s podnikatelem nahlásilo 40 % lidí oslovených v průzkumu Evropské komise.

Na adventních trzích v Evropě kontrolujte cenu i původ zboží

Otevřené hranice Evropy umožňují snadno vyjet na adventní trhy hlavně v sousedních zemích. Kde je radno mít se na pozoru před triky stánkařů a kde hrozí předražení nákupu, uvádí síť Evropských spotřebitelských center zřizovaná Evropskou komisí a členskými státy.

Pozor v e-shopech: „cookies“ nejsou vždy sušenky

V angličtině sice slovo „cookies“ znamená sušenky, ale když takový překlad používá internetový obchod v upozornění na soubory cookies, pak něco není v pořádku. Množí se případy, kdy si lidé objednali zboží z e-shopu psaného se špatnou češtinou a s doménou .cz, a přitom se za ní ukrýval prodejce z Číny, který dodal jiný či nekvalitní výrobek, nebo nedodal nic. Vánoční nákupy jsou tady a spotřebitelé by si měli vždy…

Air Berlin – jak získat zpět peníze za zrušené lety

(Praha, 6. října 2017) Rušené lety společnosti Air Berlin trápí jejich klienty, kteří by rádi letěli náhradním spojem či získali zpět své peníze. Dopravce je v insolvenci a existuje několik možností, jak postupovat. Někteří cestující mohou získat peníze zpět od své banky pomocí nástroje zvaného chargeback.