Víc než 24 000 spotřebitelů podalo stížnost prostřednictvím evropského portálu pro mimosoudní řešení online sporů ODR během prvního roku jeho fungování. To je v průměru přes 2000 měsíčně, a toto číslo dál roste. Úspěšnost vyřešení sporu s podnikatelem nahlásilo 40 % lidí oslovených v průzkumu Evropské komise.
Otevřené hranice Evropy umožňují snadno vyjet na adventní trhy hlavně v sousedních zemích. Kde je radno mít se na pozoru před triky stánkařů a kde hrozí předražení nákupu, uvádí síť Evropských spotřebitelských center zřizovaná Evropskou komisí a členskými státy.
V angličtině sice slovo „cookies“ znamená sušenky, ale když takový překlad používá internetový obchod v upozornění na soubory cookies, pak něco není v pořádku. Množí se případy, kdy si lidé objednali zboží z e-shopu psaného se špatnou češtinou a s doménou .cz, a přitom se za ní ukrýval prodejce z Číny, který dodal jiný či nekvalitní výrobek, nebo nedodal nic. Vánoční nákupy jsou tady a spotřebitelé by si měli vždy…
(Praha, 6. října 2017) Rušené lety společnosti Air Berlin trápí jejich klienty, kteří by rádi letěli náhradním spojem či získali zpět své peníze. Dopravce je v insolvenci a existuje několik možností, jak postupovat. Někteří cestující mohou získat peníze zpět od své banky pomocí nástroje zvaného chargeback.